Reklamace zboží

Záruční doba na všechny produkty je 24 měsíců (pro kupující, kteří si zboží objednali jako firma/právnická osoba, je záruční doba 12 měsíců) a počíná běžet dnem převzetí produktu. Záručním listem (ve formě dokladu o koupi) je faktura, kterou vždy obdržíte e-mailem.

Dle zákona můžete reklamovat jakýkoli problém nebo vadu, která byla původně skrytá, pokud ji produkt měl při dodání, za předpokladu, že se taková vada projevila během záruční doby a podařilo se vám ji včas reklamovat.

S výjimkou specifických případů se zákonná záruka a doživotní záruka nevztahují na vady nebo poškození způsobené používáním v rozporu s účelem, pro který je produkt určen, používáním v rozporu s pokyny výrobce nebo uživatelskou příručkou, drobné vady nebo poškození způsobené běžným opotřebením, vady nebo poškození způsobené nežádoucími vnějšími vlivy, vady způsobené nesprávným zacházením s produktem, jiné vady způsobené nepředvídanými vnějšími okolnostmi nebo drobné či zanedbatelné skryté vady, které neovlivňují funkčnost ani zamýšlené použití produktu.

Pokud chcete podat stížnost na produkt, můžete tak snadno učinit v této sekci, kde najdete tlačítko, které vás přesměruje na online formulář pro stížnosti Retino:

 

Po přesměrování vyplňte číslo objednávky a jméno, pod kterým byla objednávka vytvořena. V samotném formuláři budete vyzváni k dalším krokům a informacím.

Následně realizujte odeslání zboží podle těchto pokynů:

1. Řádně zabalené zboží nám můžete vrátit přes kterékoli výdejní místo zásilkovny (Packety). Všechna výdejní místa naleznete na stránce:  https://www.packeta.sk/pobocky  .

2. Při podání na výdejním místě personálu sdělte tento kód:  98268961.

3. Při podání zásilky nezapomeňte uvést Vaše jméno jako jméno odesílatele.

4. Napište na papír číslo reklamace a Vaše jméno a papír přiložte do zásilky.

Výše uvedený postup neplatí pro nadrozměrné zásilky jako jsou elektrokola, koloběžky, skútry a podobně. 
Takové nadrozměrné zboží Vám na výdejním místě nepřevezmou.

Adresa pro vrácení nadrozměrného zboží (koloběžky, kola, skútry apod.) : 
Shopum.cz/sk
Levočská 164
080 01 Prešov
Slovenská republika

Mobil: +421951704689 (mobilní číslo je určeno výhradně pro kontaktování místního kurýra, nikoli pro zákaznickou podporu)
 
Náklady na doručení balíku do skladu prodávajícího hradí kupující.
Po vyřešení reklamace a vrácení zboží zákazníkovi hradí prodávající veškeré náklady na dopravu.
 
V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat:  +420530338877 (Po–Pá 09:00–15:30) 
 
Po obdržení zásilky vám co nejdříve zašleme oznámení o vyřešení vaší reklamace. Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů od doručení zásilky , ale snažíme se reklamace řešit rychleji. V případě objektivních důvodů (například pokud nejsou k dispozici náhradní díly) máme právo tuto lhůtu prodloužit - v takovém případě vás o prodloužení co nejdříve informujeme.

Pokud vaši reklamaci schválíme, výrobek opravíme nebo vyměníme za nový. Pokud výrobek nelze opravit ani vyměnit za nový, nabídneme vám přiměřenou slevu z kupní ceny. Pokud s tím souhlasíte, můžeme reklamaci vyřešit tak, že vám místo výrobku, na který jste reklamaci uplatnili, nabídneme náhradní výrobek přibližně stejné hodnoty.  Pokud s touto možností nesouhlasíte, vrátíme vám peníze.

Pokud reklamaci nevyřídíme do 30 dnů (s výjimkou výše uvedených objektivních důvodů pro prodloužení lhůty, o kterých jsme vás transparentně informovali), máte právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.

Pokud vaši reklamaci neschválíme a vy se domníváte, že jsme jednali nesprávně, můžete si nás ověřit prostřednictvím technické expertízy nebo znaleckého posudku. Pokud taková expertíza prokáže, že chyba je na naší straně, máte právo produkt znovu reklamovat a my již nejsme oprávněni takovou reklamaci zamítnout.

 

 

Výjimky ze záruky

Poškozením plomby, informačního štítku nebo sériového čísla riskuje kupující zamítnutí reklamace, pokud k poškození nedošlo v důsledku běžného používání.
Plomby a sériová čísla jsou nedílnou součástí výrobku a nijak neomezují právo zákazníka používat a nakládat s výrobkem v celém rozsahu v souladu s jeho určeným účelem.

pokud byl výrobek použit k jinému účelu, než ke kterému je určen

změny a zásahy do struktury produktu

běžné opotřebení

údržba není v souladu s pokyny

zanedbávání péče o výrobek

mechanické poškození způsobené nesprávnou manipulací

elektrický přepětí (viditelné spálené součástky nebo obvody), s výjimkou běžných odchylek

používání produktu v podmínkách, které nesplňují specifikace týkající se teploty, prachu, vlhkosti, chemických nebo mechanických vlivů

nesprávná instalace, manipulace nebo údržba

úplné nebo částečné poškození způsobené počítačovými viry

vady, které se vyskytují pouze v softwaru a zákazník nemůže prokázat legální nákup

použití neautorizovaného softwaru nebo neoriginálního spotřebního materiálu

nadměrné používání nebo používání v rozporu s pokyny/dokumentací

neoprávněné zásahy nebo změny parametrů

úpravy provedené zákazníkem (lakování, ohýbání atd.), pokud vada vyplývá z těchto úprav

Aktualizace systému BIOS nebo firmwaru byla provedena nesprávně.

škody způsobené přírodními silami nebo vyšší mocí

používání nesprávného nebo chybného softwaru

použití nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, včetně způsobeného poškození, pokud není v uživatelské příručce vyloučeno jinak

Tato omezení neplatí, pokud vlastnosti produktu, které jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, byly prodávajícím dohodnuty, stanoveny nebo výslovně uvedeny, nebo pokud je lze rozumně očekávat z reklamy nebo běžného užívání.