Reklamace zboží
Záruční doba na všechny produkty je 24 měsíců (pro kupující, kteří si zboží objednali jako firma/právnická osoba, je záruční doba 12 měsíců) a počíná běžet dnem převzetí produktu. Záručním listem (ve formě dokladu o koupi) je faktura, kterou vždy obdržíte e-mailem.
Dle zákona můžete reklamovat jakýkoli problém nebo vadu, která byla původně skrytá, pokud ji produkt měl při dodání, za předpokladu, že se taková vada projevila během záruční doby a podařilo se vám ji včas reklamovat.
S výjimkou specifických případů se zákonná záruka a doživotní záruka nevztahují na vady nebo poškození způsobené používáním v rozporu s účelem, pro který je produkt určen, používáním v rozporu s pokyny výrobce nebo uživatelskou příručkou, drobné vady nebo poškození způsobené běžným opotřebením, vady nebo poškození způsobené nežádoucími vnějšími vlivy, vady způsobené nesprávným zacházením s produktem, jiné vady způsobené nepředvídanými vnějšími okolnostmi nebo drobné či zanedbatelné skryté vady, které neovlivňují funkčnost ani zamýšlené použití produktu.
Pokud chcete podat stížnost na produkt, můžete tak snadno učinit v této sekci, kde najdete tlačítko, které vás přesměruje na online formulář pro stížnosti Retino:
Po přesměrování vyplňte číslo objednávky a jméno, pod kterým byla objednávka vytvořena. V samotném formuláři budete vyzváni k dalším krokům a informacím.
Následně realizujte odeslání zboží podle těchto pokynů:
1. Řádně zabalené zboží nám můžete vrátit přes kterékoli výdejní místo zásilkovny (Packety). Všechna výdejní místa naleznete na stránce: https://www.packeta.sk/pobocky .
2. Při podání na výdejním místě personálu sdělte tento kód: 98268961.
3. Při podání zásilky nezapomeňte uvést Vaše jméno jako jméno odesílatele.
4. Napište na papír číslo reklamace a Vaše jméno a papír přiložte do zásilky.
Výše uvedený postup neplatí pro nadrozměrné zásilky jako jsou elektrokola, koloběžky, skútry a podobně.
Takové nadrozměrné zboží Vám na výdejním místě nepřevezmou.
Adresa pro vrácení nadrozměrného zboží (koloběžky, kola, skútry apod.) :
Shopum.cz/sk
Levočská 164
080 01 Prešov
Slovenská republika
Mobil: +421951704689 (mobilní číslo je určeno výhradně pro kontaktování místního kurýra, nikoli pro zákaznickou podporu)
Pokud vaši reklamaci schválíme, výrobek opravíme nebo vyměníme za nový. Pokud výrobek nelze opravit ani vyměnit za nový, nabídneme vám přiměřenou slevu z kupní ceny. Pokud s tím souhlasíte, můžeme reklamaci vyřešit tak, že vám místo výrobku, na který jste reklamaci uplatnili, nabídneme náhradní výrobek přibližně stejné hodnoty. Pokud s touto možností nesouhlasíte, vrátíme vám peníze.
Pokud reklamaci nevyřídíme do 30 dnů (s výjimkou výše uvedených objektivních důvodů pro prodloužení lhůty, o kterých jsme vás transparentně informovali), máte právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.
Pokud vaši reklamaci neschválíme a vy se domníváte, že jsme jednali nesprávně, můžete si nás ověřit prostřednictvím technické expertízy nebo znaleckého posudku. Pokud taková expertíza prokáže, že chyba je na naší straně, máte právo produkt znovu reklamovat a my již nejsme oprávněni takovou reklamaci zamítnout.
Výjimky ze záruky
Poškozením plomby, informačního štítku nebo sériového čísla riskuje kupující zamítnutí reklamace, pokud k poškození nedošlo v důsledku běžného používání.
Plomby a sériová čísla jsou nedílnou součástí výrobku a nijak neomezují právo zákazníka používat a nakládat s výrobkem v celém rozsahu v souladu s jeho určeným účelem.
pokud byl výrobek použit k jinému účelu, než ke kterému je určen
změny a zásahy do struktury produktu
běžné opotřebení
údržba není v souladu s pokyny
zanedbávání péče o výrobek
mechanické poškození způsobené nesprávnou manipulací
elektrický přepětí (viditelné spálené součástky nebo obvody), s výjimkou běžných odchylek
používání produktu v podmínkách, které nesplňují specifikace týkající se teploty, prachu, vlhkosti, chemických nebo mechanických vlivů
nesprávná instalace, manipulace nebo údržba
úplné nebo částečné poškození způsobené počítačovými viry
vady, které se vyskytují pouze v softwaru a zákazník nemůže prokázat legální nákup
použití neautorizovaného softwaru nebo neoriginálního spotřebního materiálu
nadměrné používání nebo používání v rozporu s pokyny/dokumentací
neoprávněné zásahy nebo změny parametrů
úpravy provedené zákazníkem (lakování, ohýbání atd.), pokud vada vyplývá z těchto úprav
Aktualizace systému BIOS nebo firmwaru byla provedena nesprávně.
škody způsobené přírodními silami nebo vyšší mocí
používání nesprávného nebo chybného softwaru
použití nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, včetně způsobeného poškození, pokud není v uživatelské příručce vyloučeno jinak
Tato omezení neplatí, pokud vlastnosti produktu, které jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, byly prodávajícím dohodnuty, stanoveny nebo výslovně uvedeny, nebo pokud je lze rozumně očekávat z reklamy nebo běžného užívání.